05.09.2019

DMK Group neemt Joint Venture DV Nutrition volledig over

Hoogeveen, 05 september 2019. De DMK Group en Volac kondigden vandaag aan dat zij hun succesvolle joint venture DV Nutrition zullen beëindigen. Onder voorbehoud van het ontvangen van relevante goedkeuringen, zal DV Nutrition volledig in handen zijn van de DMK Group. De activiteiten worden vanaf de huidige locatie in Hoogeveen voortgezet. DV Nutrition is een joint venture tussen DOC Kaas (onderdeel van de DMK Group) en Volac en verwerkt sinds 2004 wei tot eiwit- en lactose-ingrediënten.

Achtergrond van de volledige overname van DVN door de DMK Group is dat beide partners hun organisatie in een andere richting verder willen ontwikkelen. Door de activiteiten te scheiden kunnen Volac en de DMK Group zich focussen op het uitvoeren van hun eigen strategie.

“Wij hebben in onze strategische route 2030 duidelijke rollen gedefinieerd om onze  afzonderlijke bedrijfsonderdelen optimaal te positioneren voor de toekomst. Onderdeel van deze herijking is dat de DMK Groep zich richt op het creëren van toegevoegde waarde en een zeer marktgerichte aanpak. De onderneming wil de komende jaren investeren in groei via infrastructuur, M&A-activiteiten, R&D-partnerschappen, marketing, verkoop en distributie. De overname van de joint venture is een bouwsteen,” aldus Ingo Müller, CEO van de DMK Groep. Op 1 januari 2020, onder voorbehoud van het ontvangen van relevante goedkeuringen, verwerft DMK alle aandelen van de joint venture. Het bedrijf wordt onderdeel van de business unit ‘Industrie’ van de DMK Group.

Er wordt geen informatie openbaar gemaakt met betrekking tot de overnameprijs.

Als onderdeel van de joint venture was Volac eerder verantwoordelijk voor de distributie en marketing van alle producten die door DV Nutrition zijn vervaardigd. Volac zal zijn Sport- en Active Nutrition-klanten tijdens een overgangsperiode blijven voorzien van eiwitproducten die zijn vervaardigd door DV Nutrition. In de toekomst zullen de permeate-producten die worden geproduceerd door DV Nutrition worden verkocht door de DMK Group.