De DMK Group vernieuwt Alete

Het traditionele merk verandert het volledige assortiment in „Alete bewusst”

Bremen, 12 oktober 2020.
In het kader van haar Strategie 2030 heeft de DMK Group de volgende mijlpijl met succes genomen. De grootste zuivelcoöperatie van Duitsland vernieuwt het in 2019 overgenomen merk Alete. Het merk zet onder de nieuwe merknaam „Alete bewusst” een bewuste stap vooruit. Het traditionele merk biedt een breed assortiment voor een bewuste voeding, hecht waarde aan biologische kwaliteit en gebruikt geen palmolie in de diverse bijvoedingsproducten.

Zo komen er meer dan 60 artikelen en zeven nieuwe producten die zich op baby’s en kinderen tot kleuterschoolleeftijd richten met een nieuw ontwerp op de markt. „Met ons aanbod ondersteunen we ouders die hun kinderen bewust willen voeden”, legt Christoph Esch uit, bedrijfsleider van Humana Vertriebs GmbH, onderdeel van de DMK Group. „Alete biedt hiervoor als een van de bekendste Duitse babyvoedingsmerken de ideale mogelijkheid, omdat het merk staat voor decennialange voedingscompetentie. Dankzij de verdere ontwikkeling hebben we nu de richting bepaald voor een nieuwe positionering als onderdeel van de strategie van DMK”. Hiermee benadrukt de DMK Group haar focus op een markt- en consumentgerichte oriëntatie van haar bedrijfssegmenten, met als doel om een winstgevende groei in veelbelovende markten te realiseren. De markt voor kindervoeding is een van de aantrekkelijkste markten voor consumptiegoederen.

„Alete bewusst” biedt gezinnen de keuze uit gevarieerde en praktische bijvoedingsproducten voor het dagelijkse leven. Het assortiment van Alete bewusst gaat van potjes babyvoeding, yoghurt en pudding, melk, ontbijtgranen en pap tot koekjes en snacks. Duidelijk gestructureerde informatie over de gebruikte ingrediënten en tips over bewuste voeding op de verpakking helpen de consumenten bij het zoeken naar het juiste product voor hun kinderen. Daarnaast wordt er bij de ontwikkeling van nieuwe producten op gelet dat er geen suiker wordt toegevoegd en dat het volledige assortiment van Alete vrij blijft van palmolie. Klanten kunnen ook op de geheel vernieuwde website www.aletebewusst.de het volledige aanbod bekijken en transparante informatie terugvinden over de gebruikte ingrediënten. „Op deze manier maken we van Alete een modern merk voor kindervoeding, dat met duurzame en gezonde ingrediënten een bijdrage levert aan de smaakontwikkeling van kinderen”, benadrukt Christoph Esch.