DMK Group benoemt COO voor het segment Babyvoeding

Bremen, 26 augustus 2020.
De DMK Group voert de aangekondigde wijziging door in het management van het segment BU Babyvoeding. Met ingang van 1-1-2021 wordt Marc Mahl de Chief Operating Officer (COO). De nieuwe manager komt van Fresenius Kabi.

Dr. Marc-Alexander Mahl (52) wordt de nieuwe COO van de Business Unit Baby binnen de DMK Group. Hij volgt Stefan Eckert op, die het bedrijf eind 2019 heeft verlaten. CEO Ingo Müller leidde tijdelijk deze BU.   Mahl komt van Fresenius Kabi, een van de grootste aanbieders van klinische voeding, infusietherapie, generieke geneesmiddelen en medische hulpmiddelen. Daar had hij sinds 2011 als Executive Vice President de leiding over de Business Unit Generics & Complex Formulations. Hij wordt beschouwd als ervaren manager en beschikt over een jarenlange expertise in general management, portfolio- en supply chain management, marketingstrategie en productvernieuwing.

Ingo Müller, CEO van de DMK Group: „We zijn verheugd dat we de buitengewoon bedreven manager Marc Mahl hebben kunnen binnenhalen voor deze positie. Met zijn ervaring zal hij de Business Unit Baby in de toekomst belangrijke impulsen kunnen geven. Ik heb Marc Mahl leren kennen als een positief persoon die erin slaagt om internationale teams voor zich te winnen en te inspireren. Hij heeft voor DMK gekozen met de duidelijke opdracht om samen met het team te zorgen dat het segment Babyvoeding vanuit de Business Unit Baby een waardevolle bijdrage levert aan het resultaat van de DMK Group.”

„Babyvoeding vormt in verhouding een van de aantrekkelijkste markten voor consumptiegoederen wereldwijd. In Route 2030 van de DMK Group speelt de BU Baby dan ook een belangrijke groeirol. De taak die mij te wachten staat, geeft mij de kans om mijn jarenlange ervaring toe te passen in een nieuwe uitdagende werkomgeving”, aldus Mahl.

„We zullen het tempo daarbij opdrijven: met een breed pakket aan maatregelen willen en moeten wij nu de basis leggen om in de toekomst duidelijk toegevoegde waarde te creëren in het segment Babyvoeding. Om deze ambitieuze doelstelling te kunnen bereiken, hebben we een daadkrachtig team nodig”, zegt Müller over de managementwissel.