DMK Group: uitbreiding productassortiment Milram Kalder Kaffee

Met havervariant moeten nieuwe smaken bij doelgroepen worden geïntroduceerd

Bremen, 25 februari 2020
De DMK Group lanceert nog twee andere Cold Brew Coffee-varianten onder het merk Milram. Vanaf april zal 'Kalder Kaffee' ook in de varianten 'unfassbar stark' en 'mit Hafer' verkrijgbaar zijn in de detailhandel. Zo hebben de klanten een grotere keuze met nieuwe smaakimpulsen in dit segment.

"We willen onze merkactiviteiten verder uitbreiden en innovatieve producten lanceren die voldoen aan de wensen van onze consumenten. Met Kalder Kaffee spelen we in op trends die van groot belang zijn: convenience- en lifestyleproducten zonder toegevoegde suikers of met minder suiker. Sinds onze marktintroductie zijn we erin geslaagd om steeds meer kopers aan te trekken die tot zover geen ijskoffie hebben geconsumeerd", aldus Matthias Rensch, COO DMK Brand. "Voor het eerst spelen we nu ook in op de wens van de consument naar plantaardige alternatieven en met de haverversie van Kalder Kaffee bieden we de mogelijkheid om iets nieuws te proberen. De bekende smaak blijft behouden, want het product wordt nog steeds gemaakt van koemelk met een deel haverdrank."

Met Milram Kalder Kaffee richt de DMK Group zich op een snelgroeiend segment: ijskoffie wordt beschouwd als de sterkste groeimotor in de categorie gemengde zuiveldranken met een stijging van 14,9% (1e helft van 2019 t.o.v. voorgaande jaar). Dit betekent dat de vraag naar deze producten sneller groeit dan de markt als geheel, waardoor ze aantrekkelijk zijn voor de detailhandel.

De twee nieuwe varianten zijn lactosevrij, worden geproduceerd met behulp van het Cold Brew Coffee-productieproces en onderscheiden zich duidelijk van veel concurrenten doordat geen toegevoegde suikers, zoetstoffen en kunstmatige additieven zoals aroma's gebruikt worden. De variant 'unfassbar stark' heeft het hoogste cafeïnegehalte: wel 50 mg/100 ml. Kalder Kaffee met melk en haver heeft hetzelfde cafeïnegehalte als de variant 'stark' met 27 mg cafeïne/100 ml en biedt aanvullend een milde nootachtige smaak door de toevoeging van haver. Daartussen ligt de variant 'richtig stark' met 40 mg cafeïne/100 ml.

Dit jaar wordt een uitgebreide campagne opgezet om de doelgroep aan te spreken, waarmee Milram zich blijft richten op zijn onmiskenbare Noord-Duitse stijl. Een gerichte campagne communiceert op charmante wijze de functionele meerwaarde 'wakker worden' van het hoge cafeïnegehalte en de bijzonderheden van Milram Kalder Kaffee. Dit wordt bereikt door directe communicatie via sociale media en PR-maatregelen.