DMK Group vertrouwt op grote merken in de ijssector

Bremen (D), 27 januari 2021
- DMK maakt ijscreaties voor Mangaroca Batida de Cocô, Treets - The Peanut Company en Capri-Sun
- Verdere impulsen voor MILRAM, Baileys, Ahoj-Brause en Ehrmann High Protein

De DMK Group zet haar koers in de ijssector verder voort en kan met de grote merken Mangaroca Batida de Cocô, Treets-The Peanut Company en Capri-Sun de volgende samenwerkingen bekendmaken. In combinatie met talrijke nieuwe producten uit het bestaande assortiment van de merken MILRAM, Baileys, Ahoj-Brause en Ehrmann consolideert de Business Unit Ice Cream daarmee haar positie als een van de grootste ijsproducenten van Europa.

De grootste zuivelcoöperatie van Duitsland kan in het kader van haar strategische heroriëntatie de succesvolle ontwikkeling op het gebied van ijs verder versterken.
"Ondanks de uitdagingen door de coronapandemie hebben wij doorgewerkt aan de consequente op- en uitbouw van een rendabele merkensector. Met merken als MILRAM en Baileys hebben wij bewezen dat wij ook voor gevestigde merken een succesvolle transfer naar de categorie IJs kunnen realiseren. De nieuwe samenwerkingen laten zien dat deze werkwijze ons interessant heeft gemaakt voor partners en dat wij met onze strategische koers op de goede weg zijn”, aldus Marcus-Dominic Hauck, COO van het bedrijfssegment “Ice Cream”.

DMK Group verwerft andere populaire merken
Met Mangaroca Batida de Cocô komt nu de volgende likeur-klassieker als ijslolly in de vriezer. Een creatie van romig, met echte likeur verfijnd ijs, dat in combinatie met fruitige passievrucht of kersen en knapperige kokosrasp de consument een geheel nieuwe smaaksensatie biedt. Daarnaast kon de DMK Group voor het nieuwe ijsseizoen een ander lid van de Katjes-groep voor zich winnen: de firma Piasten als grootste producent van dragees in Duitsland. Onder het merk Treets-The Peanut Company werd een ijssoort voor pindaliefhebbers ontwikkeld: romige Peanut Butter gemengd met gezouten karamelsaus, omhuld door smaakvolle pindakaassaus en voor de helft gedompeld in melkchocolade met knapperige stukjes pinda. De samenwerking met Capri-Sun slaat daarentegen een hele andere richting in. De verfrissende en fruitige waterijslolly's combineren de populaire en typerende smaak van Capri-Sun in de soorten sinaasappel en kersen.

MILRAM, Baileys, Ahoj-Brause en Ehrmann breiden hun assortiment verder uit
Het merk MILRAM opent het nieuwe ijsseizoen met een productinnovatie in zijn proteïneaanbod. De Skyr & Smoothie Mini's van MILRAM worden gekenmerkt door een hoog vruchtengehalte van ruim 30 procent en het feit dat er pitjes in worden verwerkt. Omdat er in de ijslolly's skyr wordt gebruikt, zijn het natuurlijke eiwitbronnen waar vrijwel geen vet aan te pas komt. Daarmee sluiten ze aan goed aan bij de huidige voedseltrends. De uitbreiding van het MILRAM skyr-ijsassortiment met de nieuwe smaak mango-passievrucht onderstreept de consequente koers van het merk richting de trends “proteïne” en “gezond snacken”. Twee domeinen waar de afgelopen jaren een duidelijke omzetgroei kon worden genoteerd.

Bij Baileys werd voor de Coffee Delight het recept verbeterd. Het totale productassortiment omvat daarnaast een uitgebreide herlancering van het design om een nieuwe sterkere merkidentiteit te creëren. De communicatieve boodschap van het merk, die in het afgelopen jaar gepaard ging met een uitgebreide marketingcampagne, wordt daarmee voortgezet. Samen met invloedrijke influencers als Janina Uhse lukte het Baileys om in het kader van een kanaaloverstijgende campagne met name een jongere doelgroep aan te spreken.

Met de sterke nieuwe introducties van 2020, de Brause-beker van Ahoj-Brause en Ehrmann High Protein Ice Cream bezette DMK al direct twee posities in de top 10 van nieuwe producten in het segment multiverpakkingen bij consumptie-ijs. Met de wind in de zeilen wordt nu het assortiment van de beide merken consequent uitgebreid. Zo is de bekende smaak van Ahoj-Brause er nu ook als verfrissend waterijs op een stokje in de smaakvariaties lievevrouwebedstro, frambozen en sinaasappel, terwijl voor Ehrmann High Protein Ice Cream de smaken yoghurt-aardbei en yoghurt-maracuja op de markt worden gebracht.