Fusie van DVN en wheyco succesvol afgerond

DMK Group zorgt voor een verdere uitbreiding van haar wei-activiteiten

Bremen/ Hoogeveen, 02 september 2020.
Onlangs was het zover: Voor het eerst werden in Hoogeveen zakken met het wheyco-logo gevuld met weipermeaat en WPC 80. Hierdoor werd de fusie tussen DV Nutrition en wheyco tot een van de grootste producenten van weiderivaten ter wereld onder de paraplu van de DMK Group ook optisch zichtbaar. Op 1 september 2020 werd de naam van DVN naar officieel veranderd in wheyco Netherlands V.O.F.

De DMK Group had al sinds 2004 samen met Volac aandelen in de joint venture DVN. Op 1 januari 2020 vond de volledige overname door DMK plaats, om de uitbreiding in het kader van de 'Visie 2030' richting de Europese en Aziatische groeimarkten te stimuleren.

"De volledige overname van de joint venture was nodig om de gerichte uitbreiding van onze wei-activiteiten naar markten die toegevoegde waarde verhogen verder te stimuleren, legt Alexander Godow, COO DMK Industrie uit. "Ik ben blij dat met de naamsverandering van DVN naar wheyco Netherlands V.O.F. nu ook de officiële integratie succesvol is afgerond.”

De medewerkers zijn al veel eerder één team geworden: Met de volledige overname van DVN werden de nieuwe 69 collega's in de Business unit Industry van de DMK Group geïntegreerd. Volgens Godow is het nu zaak om het beste uit beide werelden mee te nemen naar de nieuwe organisatie. Klantencontacten worden onderhouden vanuit het Sales Office in Hamburg. In het ultramoderne Zuivelpark in Hoogeveen stroomt per uur 120.000 liter wei van de naastgelegen DOC Kaas-fabriek door de leidingen naar de wheyco-fabriek, die daar tot weiproteïneconcentraat (WPC) en permeaat wordt verwerkt. De nabijheid tot de kaasproductie is een belangrijke reden waarom de eindproducten van wheyco van hoge kwaliteit zijn: versheid en kwaliteit van de wei zijn namelijk bepalend bij de productie van de weiderivaten.