Uniekaas: Campagne wordt uitgebreid met nieuw reclamespotje

Focus op de behoefte van de consument tijdens de crisis

Bremen, 29 oktober 2020.
Uniekaas staat al meer dan 50 jaar voor echte Goudse kaas. Met het nieuwe spotje breidt het Nederlandse merk van de DMK Group zijn campagne uit die in mei 2020 van start ging. Centraal staat een productformaat dat is afgestemd op de behoefte van de consument tijdens de coronacrisis.

Als Nederlands oudste merk voor Goudse kaas staat Uniekaas voor vindingrijkheid en ambachtelijk handwerk. Dat geldt ook tijdens de crisis. Met het nieuwe reclamespotje sluit het traditionele merk naadloos aan bij zijn communicatiecampagne die in mei van start ging. “We zijn momenteel bezig de naamsbekendheid van Uniekaas ook via nieuwe communicatiekanalen te vergroten”, licht marketingmanager Corrien Bakker van Uniekaas toe. “Daarvoor hebben we het aantal contactpunten van de consument met ons merk flink uitgebreid om hen te begeleiden bij hun koopbeslissing en nog beter te leren kennen.”

Deze aanpak wordt geflankeerd door het reclamespotje op de Nederlandse omroep (NPO1, NPO2, NPO3) dat samen met Serviceplan werd ontwikkeld. Hierbij staat een uniek productformaat centraal dat speciaal is afgestemd op de behoeften van de consument tijdens de coronacrisis. “In Nederland zagen we de afgelopen maanden dat de vraag naar kaas aan het stuk duidelijk is toegenomen. Daar willen we dan ook de aandacht op vestigen in het reclamespotje”, vertelt Corrien Bakker. “Die verschuiving valt te verklaren door het feit dat veel mensen nu thuis werken en daar meer tijd doorbrengen. Dus verbruiken ze ook meer levensmiddelen. Grotere verpakkingen zijn bovendien voordeliger.” Het nieuwe reclamefilmpje zet daarom in op emoties aan de keukentafel. Hier draait het om de Nederlanders en hun liefde voor kaas. De camera registreert het dagelijkse snijden van de kaas – gewoon en toch bijzonder. Onder het motto: “doing it yourself makes it taste a whole lot better”.

Ondertussen vestigt Uniekaas ook digitaal de aandacht op zich. Hiervoor is specifieke displayreclame en reclame voor de sociale media ontwikkeld. Zodra klanten met hun mobiele telefoon bijvoorbeeld in de buurt van een verkooppunt komen, krijgen ze de daar aangeboden producten van Uniekaas en het reclamefilmpje te zien op hun telefoon.